Ebben a menpont ban a KX250-est is teszt el rakjuk..csak az mr nem frt ki a menben:P 
Kawasaki KX125-250: 
 
Mire vgysz, ha egy igazn adrenalinnvel-alkarfraszt-gatyaizzaszt sportot akarsz vgezni, s mg motorozni is szeretsz? ltzz robotzsaru-mellnybe, vegyl fel csizmt, szemveget, bukt, sznes cuccot, s irny a hatr vagy a plya egy j kis krosszmotorral. 
  
 
| 
 Nagyon kellemes kis meghvt kapott a szerkesztsg, mondvn, hogy ha van kedvnk, jelenjnk meg a tatai krosszplyn az j 125-s s 250-es gpet kiprblni. Mr hogyne volna... Csak egy a bibi. n nem tudok crossgppel menni, flek is tle kicsit. De milyen j, hogy a szomszd src kpben van! Bubu, ltzz, megynk motorozni.   |   
A helysznt nem volt nehz megtallni. Sajnos a plya elhagyatottnak tnik, pedig szerintem ez nem mindig volt gy. No mind1, most nem filozoflgatunk. Gyorsan lefotztam a gpeket.  
 
Krbejrs kzben megakadt a szemem egy-kt finomsgon: Jfle villk 48mm-es tmrvel, 18 fle belltsi lehetsggel! Csak el ne rontsd. 
 A fktrcsk rnzsre nem sok ideig hagyjk letben a betteket, de ez a sport nem a sprolsrl szl.  Az lspozci egybknt nincs annyira kzel, mint a Suzukin vagy a Hondn, de a sportos feeling azrt megvan. 
 A vz hagyomnyos, a hts teleszkp pedig brutlisan nagy, szintn 18 fel llthat.  
A kt motort meg sem lehet klnbztetni mretileg, nagyon kicsinek tnnek. Ez j. De azrt vannak ott klnbsgek, noha n is csak a katalgusbl vettem szre: a 250-es 10kg-al nehezebb, a tengelytv is nagyobb 35mm-el, az ls is magasabban van 15mm-rel. A kicsin Mikuni, a nagyon Keihin karbi van.  Egyik sem rossz nv motoros krkben.  De hogyhogy ms a beszllt?  No mind1, a lnyeg az, hogy mkdjn a dolog.  
  
 
No vgre a mi tesztpiltnk kerl sorra. Gyorsan beltzik, msodik rgsra beindul.  Knnyen be lehet indtani ket. Ja, mondanom sem kell, egybl a 250-esre pattan. Porfelh, aztn mr csak a hangjt hallom. Fotzok, aztn meg faggatom: 
"Na, milyen?" 
 A vlasz sszetett. A 250-es nagyon nagy ereje (neki is 250-es RM-je volt) kifrasztja az embert.  Kzben kell tartani. Ahogy vrta, az er nagyon alulrl jn. Nemhiba, 51Nm a nyomatk, s ehhez 56.5LE jn.  Korrekt adatok, ha a szraz tmeg csak 97 kg. De meglepetsknt a zld szrnyeteg inkbb a jindulat Ss.   |   
 
Nagyon idelis kezdknek s amatrknek, mert a motor hangolsa igen finom. Nem lp be brutlis er sehol, hanem egyenletesen hz. Nem akar kerkre gaskodni, mert llandan jelen van a "cseszd meg, de megy" feeling. 
 Ez szerintem pozitvum, vrprofiknak gyenge rzst nyjt, mert a motor sehol nem ugrik meg. Nehz egybknt elhinni az ert s a tempt, de ha tnylegesen lenzel, rjssz, hogy nagyon msz. Ezzel a belltssal egyszer vgigprgetni a fordulatszmokat. Tudod, mi fog kvetkezni, kiszmthat a gp s ez a legjobb.  
  
 
| 
 A fkek nagyon jk, azonnal harapnak, s korrektl lehet ket adagolni. A futm gyri belltsa viszont nagyon puha volt, gy a motor kicsit instabil rzst nyjtott, amirl msok is panaszkodtak. Teht aki ilyet vesz, sznjon r annyit, hogy felkemnyti a telkat, mert gyrilag puhk. 
 Bibi volt mg egy nagy: mgpedig a plya. Rgta nem esett, porszraz volt, a motorok meg llandan kapartak kifel, mert nem tudtak megkapaszkodni. Itt jtt ki, hogy a gpeket nagyon jl lehet kontrolllni gzzal.   |   
Aztn egyszercsak kap a nagy kawa egy defektet. A gumifogk jl vizsgztak, de el kell vinni gumishoz. Sebaj, neknk gyis a 125-s jn most. 
 Tesztpiltnk hasonl dinamizmussal l ki, s eltnik a porfelhben. Krz-krz, n kattingatok ismt, majd, kicsivel ksbb, mint a 250-essel, kijn.  
 
"Apm, ez sokkal jobb. Kell nekem egy 125-s...  Ez nagyon meleg!"  A szavakbl tlve tetszett neki.  De ha szegny n rni is akar valamit, akkor faggatnia kell. 
 Eredmny: a gyri belltsok hasonlak, mint a nagyon, taln kicsit feszesebbek.  De a blokk 41 lereje meggyzte, hogy elg neki, mint amatr, nem versenyz emberknek. 
 A motor alulrl kicsit gyenge, kzepn j, de fell nagyon llat.  Hiba, ezt a motort forgatni kell, hogy haladjon. De akkor nagyon halad. 
 A Honda CR125-s ellenfl alul jobb, de fell mr nem ilyen egyrtelm. 
 Az er itt is lgyan, kellemesen s kiszmthatan jn a mretes btykkkel elltott gumira. Kezdk jobban merik neki hzni, ezltal jobb idt is tudnak elrni, szebben s ltvnyosabban tudnak vele motorozni.  
Ht ennyi. Mivel eleget tettnk a meghvsnak, ittunk egyet, elbcsztunk az igen rendes s segtksz grdtl, majd hztunk egy kvret a jl ismert 4 hengeres gpeknek az 1-esen. 
 s hogy vgsz? Marha j lenne nekem egy 125-s tanulni. De ht sajna 1.375.000 a kicsi s 1.510.000 a nagy gp. Van 500-as is mindssze 15.000-rel drgbban, de az mit tudhat a maga 64 lerejvel? Ki meri azt kimotorozni? 
 Mszaki adatok, KX125 (250): 
 2 tem, vzhtses, 1 hengeres, 124ccm, 54x54.5 mm (249ccm, 66.4x72) 10.6:1 (10.1:1) kompressziviszony, Mikuni 38mm-es (Keihin 38) karburtor, digital CDI gyjts, bergkar Alumnium vz, csavarozott alu hts rsszel, villaszg 62,5 fok (63 fok), utnfuts 100mm (97mm), 48mm-es felfordtott villk, htul Bottom-Link Uni Trak rendszer. szgyazs trcsk. 
 lsmagassg 930mm (945mm), tank 8.2 literes, slya 87kg (97kg), 40.5LE@11.500 rpm (56.5LE@8.500rpm), 26Nm@10.500rpm, (51Nm@7.500rpm).  
Nos szerintem mindent megtudtl a 2 motorrl kszntet a Motorland-nek!!!!!  |